Kategoriat
Artikkelit

Suomen Evankelis-luterilaisen kirkon nimen ja toiminnan nykyaikaistaminen

Meidän kirkkomme nimeen on yhdistetty toiseksi jumalaksi Lutherin nimi. Se on nykyisen ymmärryksemme mukaisesti, raamatunvastainen ja siksi välittömästi muutettava. Tällä juutalaisten hävittämistä esittävällä, rapajuopon munkin mielipiteillä ei pitäisi olla mitään osaa meidän kansankirkossamme.

Ehdotan että meidän kirkkomme nimeksi vaihdetaan Suomen Kristillinen seurakunta, tai Suomen Evankelis- Kristillinen Seurakunta

Edistymistä tähän suuntaan on jo tullut. Kun Tampereella pidettiin viimeisen arkkipiispa-ehdokkaiden esittelytilaisuutta, pidin siellä Lutherin vastaisen puheenvuoron. Esitin otteita Lutherin kirjasta ja siitä miten Hitler hänen toiveensa toteutti. Ihmeekseni Lutherista puhuminen kirkkosaarnoissa loppui tämän jälkeen kokonaan. Tuntui jopa hyvin oudolta, kun televisiosta tuli aiemmin nauhoitettu jumalanpalvelus, jossa pappi viittasi Lutherin puheisiin.
Kirjoitin tästä myös kaikille Suomen piispoille. Tampereen piispa Repo vastasi, ettei nimen vaihtamista edes harkita, ”ja kyllä vain- hänen opetuksiaan kerrataan, lainataan ja sovelletaan edelleen saarnoissa. Niin teen minäkin, ja niin voivat tehdä muutkin papit. Sisältö saarnoissa ratkaisee, ei se, mainitaanko niissä Lutherin nimi”.


Laitan tähän otteita Lutherin kirjasta ”Juutalaisista ja heidän valheistaan” Ja siitä miten Hitler kirjan aatteet toteutti ns. Kristalliyönä:

”Miten meidän on nyt tämän turmeltuneen, kirotun juutalaiskansan kanssa meneteltävä?

Ensiksi, että heidän synagogansa tai koulunsa sytytettäköön tuleen, ja mikä ei tahdo palaa, se peitettäköön ja umpeen luotakoon maalla, ettei ikinä yksikään ihminen näkisi siitä kiveä eikä kuonaa.

Toiseksi, että heidän talonsakin samalla tavalla rikki revittäköön ja hävitettäköön, sillä niissäkin he harjoittavat samaa, mitä he kouluissaankin harjoittavat. Sen sijaan heidän annettakoon asua ulkosuojissa ja talleissa, kuten mustalaisten, jotta he tietäisivät, etteivät he ole herroja maassamme, kuten he kerskailevat, vaan ainoastaan vankeja maanpaossa, kuten he lakkaamatta Jumalan edessä meistä parkumalla ja huutamalla valittavat.

Kolmanneksi, että heiltä otettakoon pois kaikki heidän rukouskirjansa ja Talmudin selityksensä, joissa sellaista epäjumalanpalvelusta, sellaisia valheita, kirouksia ja jumalanpilkkaa opetetaan.

Neljänneksi, että heidän rabbiineitaan kiellettäköön elämän ja hengen menettämisen uhalla vastedes opettamasta, sillä sellaisen viran he ovat täydellä syyllä menettäneet.

Viidenneksi, että juutalaisilta kokonaan peruutetaan tien ja saattovartion käyttöoikeus, sillä heillä ei ole maaseudulla mitään tekemistä, koska he eivät ole herroja, ei virkamiehiä eikä kauppiaita tai sentapaisia. Heidän on pysyttävä kotonaan.

Kuudenneksi, että heiltä kiellettäköön koronkiskominen, jonka heiltä Mooses on kieltänyt, koska he eivät ole omassa maassaan eivätkä vieraiden maiden herroja ja heiltä otettakoon kaikki omaisuus ja hopea- ja kultakalleudet. Ja syy on tämä: Kaiken, mitä heillä on, he ovat meiltä varastaneet ja ryöstäneet koronkiskomisellaan, koska heillä ei ole muuta elinkeinoa.

Seitsemänneksi, että nuorille voimakkaille juutalaismiehille ja juutalaisnaisille annettakoon käteen varsta, kirves, kuokka, lapio, rukki, värttinä ja annettakoon heidän ansaita leipänsä otsa hiessä.

Kuitenkin minä olen tahtonut tämän meille saksalaisille selittää, jotta me näkisimme, millaisia sikiöitä nämä sokaistuneet juutalaiset ovat ja miten voimallisesti Jumalan totuus on meidän puolellamme.”

Saksassa olevista juutalaisista Luther sanoi:

”Mikä perkele heidät on tuonut meidän maahamme. Me emme ole heitä Jerusalemista noutaneet.”

”Kristalliyö”, jolloin synagogat Saksassa poltettiin, järjestettiin Hitlerin toimesta Lutherin syntymäpäivänä. Tämä natsien huolella suunniteltu väkivallan aalto huipentui marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä 1938. Ainakin 267 synagogaa, monia hautausmaita, liikkeitä ja koteja tuhottiin. Ainakin 36 juutalaista tapettiin ja yli 30 000 kuljetettiin keskitysleireihin. Tämä tapahtuma oli hyvin tiedossa koko Suomen johdolla ja eliitillä, jotka pystyivät lukemaan ulkomaisia lehtiä ja seuraamaan muita tiedotusvälineitä.

Palava synagoga Frankfurt am Mainissa, Saksassa.

Heti tämän ”Kristalliyön”jälkeen Suomeen tuli paljon pakolaisia Saksasta ja Itävallasta, mutta suuri osa heistä palautettiin ja nämä joutuivat keskitysleireihin.

Meiltä lähetettiin laivalastillinen venäläisiä sotavankeja SS Hohenhornillä Saksaan. Mukaan laitettiin myös kahdeksan Suomessa ollutta juutalaista, viisi miestä, kaksi lasta ja yksi nainen. Tiettävästi heistä vaan yksi selvisi hengissä. Olen kuullut myös juttuja, että nämä sotavangitkin olisivat olleet juutalaistaustaisia.
Vasta sitten kun saksalaiset kyselivät koska Suomi hoitaa juutalaisongelman loppuun johon Mannerheim vastasi ”meillä ei ole mitään juutalaisongelmaa”, niin meiltä ei juutalaisia enää luovutettu. Sen jälkeen tämä Lutherin kirja, joka oli juutalaisvihan oppikirja, salattiin. Kirjasta ei Suomessa juurikaan tiedetty kun vasta 2011 jolloin Helsingin yliopiston kirjasto julkaisi sen verkkosivuillaan. Minä kerroin siitä 2017 ilmestyneessä kirjassani ”Natsi-Saksa Suomen lentokentillä”. 

Naisia ja lapsia kuljetetaan Auschwitzin keskitysleirille. ”Huomenna heitä ei enää ole.” Natsit tappoivat Lutherin oppien mukaisesti noin 6 miljoonaa juutalaista. Suuri osa heistä oli naisia ja lapsia.

Minä haluan että Suomen valtiokirkon nimestä poistetaan Lutherin nimi ja että piispat pakotetaan noudattamaan Suomen lakeja. Meillä on jo yli kolme vuotta ollut voimassa uusi avioliittolaki, joka sallii samaa sukupuolta olevien henkilöiden vihkimisen avioliittoon. Piispat eivät tätä lakia noudata, vaan rankaisevat niitä pappeja, jotka tätä lakia vihkitoimituksissaan noudattaa. Piispojen kohtuuttomat palkat ja matkakulut maksetaan nykyään valtion varoista.

Siksi ehdotan että piispojen palkanmaksu valtion varoista lopetetaan välittömästi.

Piispojen on turha väittää, etteivät he yksistään päätä näiden lakien noudattamisesta. Tosiasia on kuitenkin se että, jos kaikki piispat hyväksyvät uuden avioliittolain, se hyväksytään koko kirkkokunnassa. Piispa voi myös itse erota virastaan, jos hän ei omantunnonsyistä voi tätä hyväksyä.